In Case You Missed It je výber noviniek, článkov, videí a podcastov, pri ktorých by bola škoda, ak by vám unikli.
Novinky:
Zomrel Thomas Elsaesser, jeden z najvýraznejších filmových historikov svojej generácie.
Microsoft spolu s Warner Bros. vyvinuli nový spôsob dlhodobého uchovávania dát (vrátane filmov) na sklenených diskoch.
Potomkovia zakladateľa festivalu v Cannes zorganizovali „prvý“ ročník festivalu, ktorý sa mal konať v septembri 1939, no kvôli vyhláseniu vojny bol zrušený. Vo francúzskom meste Orléans sa premietlo všetkých 30 pôvodne vybraných filmov a porota na čele s Amosom Gitaiom udelila hlavnú cenu filmu Pán Smith prichádza Franka Capru.
Charlie Kaufman budúci rok vydá svoj prvý román – veľkolepý príbeh o kritikovi, ktorý objaví stratený film, možno najväčšie dielo v dejinách ľudstva.
Jeden z našich obľúbených magazínov Senses of Cinema organizuje zbierku na vylepšenie kolabujúcej webstránky a záchranu 20-ročného archívu textov.
Čítanie:
Je tu opäť čas všadeprítomných zoznamov najlepších filmov roka a tentoraz i celej dekády – no zároveň aj textov proti nim. Odporúčame tento manifestačný od Eleny Gorfinkel v Another Gaze.
Criterion Current prináša profil nedávno zosnulej animátorky Suzan Pitt, ktorej dielo oplýva feminizmom a surreálnou sexualitou.
Americké ministerstvo spravodlivosti oznámilo, že chce zrušiť antitrustovú dohodu z roku 1948, ktorá obmedzovala monopol veľkých štúdií, prinútila ich predať kiná a zakázala im distribuovať filmy v balíkoch. Peter Labuza píše, čo všetko to môže znamenať pre kinematografiu v najbližších rokoch.
Naša obľúbená kritička Alison Willmore si všimla, že viacero filmov posledného obdobia tematizuje konflikt medzi ekonomickými vrstvami obyvateľstva a hnev voči 1% spoločnosti.
David Bordwell komentuje výroky Martina Scorseseho na adresu filmov štúdia Marvel a zasadzuje ich do historického kontextu.
The New York Times sa venuje dokumentárnej sérii Up Michaela Apteda, ktorá sa začala v roku 1964 filmom o 14 sedemročných deťoch rôznych vrstiev a každých sedem rokov o nich potom priniesla nový film. Séria tak sleduje nielen osudy jednotlivých ľudí, dnes šesťdesiatnikov, no i premeny britskej spoločnosti.
John Waters, Tilda Swinton, Luca Guadagnino, Olivia Laing a Sandy Powell vyberajú svoje obľúbené texty Dereka Jarmana.
Los Angeles Review of Books si všíma nedávne filmy o Rodine Charlesa Mansona a to, ako rôzne je zobrazovaná.
J. Hoberman uvažuje nad tým, čo to vypovedá o americkej spoločnosti, ak politici označujú za svoj obľúbený film Krstného otca. Zdá sa, že národným mýtom už nie je western s jeho odvážnym hrdinom, ale self-made gangster.
Imogen Sara Smith píše o temných hoteloch nielen v noirových filmoch.
Texty vo Film Comment a Little White Lies sa venujú digitálnemu oživovaniu mŕtvych hercov vrátane etických a právnych otázok.
Pozeranie:
What’s So Great About That? ponúka video esej o horore, predovšetkým o objektivite a subjektivite.
Thinking Machine magazínu De Filmkrant prináša video esej o vertikálach vo filmoch Psycho a Na love.
Počúvanie:
Judd Apatow hovorí o komikovi Garrym Shandlingovi, tvorcovi legendárnych metaseriálov It’s Garry Shandling’s Show alebo The Larry Sanders Show.
Bonus:
Harper’s Magazine začína sériu krátkych komiksov o dejinách kinematografie. Prvý sa venuje Thomasovi Edisonovi a jeho láske k policajným komédiám.