In Case You Missed It vám tento týždeň prináša špeciálne vydanie – výber rozhovorov, ktoré nás v poslednom období bavilo čítať (a pozerať).
Josephine Decker je jedinečný hlas americkej nezávislej kinematografie. V rozhovore pre BOMB Magazine hovorí o svojom najnovšom filme Madelinina Madeline (mohli ste vidieť na Art Film Feste) a predovšetkým o herectve.
Peter Strickland má tento rok hneď dva nové filmy: celovečerný In Fabric má premiéru v Toronte a krátky The Cobblers’ Lot je súčasťou poviedkového projektu The Field Guide To Evil. Magazín Wire sa so Stricklandom rozprával o hudbe a zvukovom dizajne v jeho filmoch.
Kameramanka Agnès Godard je známa najmä vďaka spolupráci s Claire Denis. O svojej práci hovorí v obsiahlom rozhovore pre Film Comment.
Eugène Green predstavil v Locarne svoj nový „minifilm“ How Fernando Pessoa Saved Portugal. V rozhovore pre Mubi Notebook hovorí, pochopiteľne, o Portugalsku, modernom umení, poézii a reklame.
Camilo Restrepo má vyše štyridsať, nakrútil zatiaľ iba štyri krátke filmy, no aj tak patrí medzi rešpektovaných tvorcov s originálnou víziou. V rozhovore pre Kinoscope hovorí o svojej tvorbe, zázemí maliara, trompe l’oeil, kolumbijskej histórii, antropológii a mnohom ďalšom.
Criterion prednedávnom vydal slávny debut Stevena Soderbergha Sex, lži a video v remastrovanej verzii. Pri tejto príležitosti vznikol dlhý podrobný rozhovor o tomto filme pre Filmmaker Magazine.
Teoretici televízie Matt Hills a Mareike Jenner hovoria pre 25fps o quality TV, ako Netflix zmenil televíziu a mnohom ďalšom.
Viedenské Filmmuseum malo v máji veľkú retrospektívu Maurica a Jacquesa Tourneurovcov. Patrick Holzapfel sa pri tejto príležitosti rozprával o ich diele s kurátorom programu Christophom Huberom.
Bonus:
To, že Agnès Varda mala nedávno retrospektívu v Londýne, sme už spomínali. Britský filmový inštitút teraz zverejnil krátky rozhovor s ňou, v ktorom okrem iného hovorí, prečo je na Instagrame (takzvanom Vardagrame).