In Case You Missed It je výber noviniek, článkov a videí, pri ktorých by mohla byť škoda, ak by vám unikli.
Novinky:
Zomrel francúzsky režisér a filmový historik Bertrand Tavernier.
Zomrel dokumentarista Leon Gast, známy najmä vďaka filmu When We Were Kings o slávnom zápase Georgea Foremana a Muhammada Aliho v Kinshase.
Lisandro Alonso a Rick Alverson pripravujú spoločný film, Wanuri Kahiu nakrúti nový film pre Netflix a François Ozon pracuje na remaku filmu Rainera Wernera Fassbindera Horké slzy Petry von Kantovej.
Dokument Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah sa v marci stal prvým „veľkým“ filmom, ktorý je možné kúpiť si ako NFT.
Čítanie:
Vyšlo nové číslo Film Quarterly, voľne dostupný je napríklad text o mediálnych obrazoch hongkonských protestov v roku 2019.
Nové číslo Dok.revue sa venuje predovšetkým osobnosti Karla Vachka.
V Criterion Current si môžete prečítať profil Wong Kar-waia.
Susan G. Cole napísala pre POV Magazine profil Barbary Hammerovej.
Vo W Magazine nájdete rozhovor Cheryl Dunyeovou, americkou filmárkou z generácie New Queer Cinema.
Ashley Clark píše v Criterion Current o slávnom filme senegalského autora Djibrila Diopa Mambétyho Touki Bouki.
Patrick Holzapfel a Ivana Miloš pokračujú vo svojom stĺpčeku venovanom rastlinám a filmom. V najnovšom príspevku sa zamerali na filmy Jasudžira Ozua.
Nell Beram uvažuje v Bright Lights Film Journal o paralelách medzi punkom a filmom noir.
New York Times si všíma trend, keď značky začínajú investovať do filmov a seriálov ako novej formy reklamy.
Alison Willmore sa v magazíne Vulture bližšie pozrela na filmy, ktoré boli inšpirované súčasnou pandémiou.
Amber Rawlings v Little White Lies uvažuje, prečo už nevznikajú filmové paródie, a či za to môže kultúra internetových memov.
Pozeranie:
Mubi začala retrospektívu maďarskej režisérky Márty Mészárosovej. Môžete si tu prečítať aj pomerne rozsiahly úvod k jej tvorbe.
Platforma Another Screen ponúka dva nové programy – Hands Tied sa venuje „osudu, rozkoši, práci a sledovaniu“, zatiaľ čo Eating/The Other tematizuje vzťah medzi ženami a jedlom.
V marci vznikla nová VOD platforma Shasha Movies, ktorá sa zameriava na filmy ženských a nebinárnych autoriek juhozápadnej Ázie a severnej Afriky.
Ian Garwood uvažuje vo svojej videoeseji o tom, v čom sa líši audiovizuálna kritika od iných foriem filmovej reflexie.
Luís Azevedo sa vo svojej videoeseji bližšie pozrel na logá štúdií a produkčných a distribučných spoločností, ktoré sa objavujú na začiatku filmov.
Manuela Lazic a Alessandro Luchetti vytvorili videoesej o absencii vo filmoch Michelangela Antonioniho.