Čo si treba poznačiť v programe Fashion Live! Film Festivalu
Publikované 19/4/2018

Filmové tipy na najbližšie dva dni od hláv Kinečka.

 

We Margiela – piatok 20.4., 19:30, Cinema City Aupark, sála 1

Holandská dokumentaristka Menna Laura Meijer vzbudila kontroverzné reakcie už na premiére festivalu IDFA so svojím filmom Sweety (2008), ktorý bol údajne taký zlý, ako žiaden iný holandský dokument za posledné roky. Na domácej scéne sa tak začalo diskutovať či je lepšie dokument v médiách ignorovať alebo sa s ním pustiť do boja. Následný výber do súťaže HotDocs Toronto však potvrdil jej nesporne výrazný autorský kredit. Už pri pohľade na portfólio produkčnej spoločnosti mint film office, ktoré Meijer založila, udrie do očí striktný čistý vizuál, drzosť a úspornosť efektívneho vyjadrovania. A presne takýmito slovami by sa dal príznačne charakterizovať  módny dom Maison Margiela, ktorý je už od čias svojho vzniku v roku 1988 opradený sériou mystifikácií a šokantných konceptov, prevracajúcich naruby dovtedajšie ponímanie high fashion. Som zvedavá na výsledné skĺbenie tímov Meijer a Margiela – každopádne mám očakávania vysoko.

Saša Gabrižová

 

Out of Fashion – sobota 21.4., 18:30, Cinema City Aupark, sála 2

Pri pohľade na program Fashion  Live! Film Festivalu mi ihneď udrelo do očí jedno meno. Určite iné ako znalcom módneho sveta. Estónskeho režiséra Jaaka Kilmiho poznajú fanúšikovia kreatívneho dokumentu na medzinárodnej úrovni. Predovšetkým vďaka filmu Disko a atómová vojna ( Disko & tuumasõda ) z roku 2009, ale mnohí z čitateľov Kinečka poznajú aj jeho novší titul Kristus žije na Sibíri (Kristus elab Siberis) . Málokto však vie, že v roku 2015 Kilmi nakrútil film Out of Fashion, v ktorom opäť tak trochu prevracia históriu naruby a predstavuje nám estónsku módnu dizajnérku Retu Ausovú, ktorá postavila svoju značku na metóde tzv. upcyklácie. Out of fashion je jedným z filmov, ktoré dokazujú, že móda formuje svet a záleží na tom, kto formuje módu. A Jaak Kilmi je zárukou, že program Fashion Live! Film Festivalu nie je márny ani pre tzv. náročnešieho diváka.

Eva K