Predstavujeme INÉ VÍZIE 2016

5_mazur_paradoxical_happiness_01 V minulých rokoch ste sa v Kinečku stretávali každoročne s českými Jinými vizemi, takže pojem “pohyblivé obrazy” vám, čitateľom Kinečka už pravdepodobne nie je neznámy. Pravdepodobne ste už tiež zaregistrovali, že v tomto roku prebehol prvý ročník slovesnkých Iných vízií. Iné vízie sú výberom kurátora roka, ktorý vyberá z rôzneho druhu pohyblivých obrazov (teda nie nutne filmov!) také, ktoré napĺňajú víziu, ktorú si sám stanovil a zároveň sa hodia nie len do kina, ale aj do galerijných priestorov a situácií. Súťažiaci slovesnký umelci prihlasovali svoje diela do súťaže do októbra 2016. Následne z nich tohtoročný kurátor, filmový teoretik Martin Kaňuch vybral 5, ktoré napĺňajú jeho „inú víziu“, predstavu o tom, ako by mali vyzerať kvalitné pohyblivé obrazy. Filmový teoretik Martin Kaňuch absolvoval štúdium estetiky a histórie na Filozofickej fakulte UK v Bratislave Od roku 2003 je redaktorom edičného oddelenia SFÚ. Alabama Championship Shirts Od roku 1998 je šéfredaktorom filmologického časopisu Kino-Ikon. Iné vízie 2016 tvoria nasledujúce diela: Lekcia Ivana Hrončeková Dĺžka: 5´ 10´´ Hroncekova_Lekcia Video tvoria tri obrazové časti – tri princípy skladania obrazu. Prvá časť sleduje izbový kvet 24 hodín z 24 uhlov. Druhá časť kóduje písmená českej abecedy. Tretia časť videa postupne odkrýva výrez Moravy, vlievajúcej sa do Dunaja. Rytmus strihu je odvodený od rytmu vo verši, striedania dlhých a krátkych slabík. nike roshe run mesh Tri obrazové fragmenty prepájajú textové nápovede, ktoré referujú o znakových systémoch, subjektívnom používaní jazyka a literatúry. Atlantída – iná a neznáma krajina Martin Zlievsky Dĺžka: 8´ 56´´ Zlievsky_Atlantida Ja autoportrét. Tušenie druhej identity. Čo sa za tým skrýva? Atlantída je tu víziou vlastného sveta a vnútornej integrity osobnosti. Air Jordan 13 (XIII) Status mysle, vnútornej harmónie, „neskorumpovateľného životného idealizmu“. Stávanie sa ufonautom. Kollerova idealistická koncepcia Atlanťana v každej ľudskej bytosti. Close-up Gregor Nadzam Dĺžka: 3´ 27´´ Nadzam_Close_up O tvári. Je to systém biela stena – čierna diera. Jej beloba je rámcom, miesto projekcie, čierna diera implikuje voľný pád. Temnota je kozmom tváre: jej hĺbkou, začiatkom, matériou.   New Horizons II András Cséfalvay Dĺžka: 22’30” Csefalvay_New_horizons_II Ďalšia výprava ufonauta Cséfalvaya k obľúbenej „odvrhnutej“ planéte (Getting Pluto, 2011) predstavuje sci-fi príbeh zameraný na tému nekonečného vedecko-technologického pokroku. Rozprávanie o hraniciach slnečnej sústavy a ľudského poznania, o objektivite a ničote. Video vzniklo potom, ako sonda New Horizons v júli 2015 prvýkrát nasnímala povrch Pluta. The File: Paradoxically Happiness Milan Mazúr Dĺžka: 5´ 36´´ Mazur_Paradoxical_happiness Vybraných 5 diel bude prvý raz predstavených už koncom tohto týždňa v rámci Přehlídky filmové animace a současného umění v Olomouci. Nasledovať bude projekcia vybraných 5 diel a vyhlásenie víťaza vo februári 2017 v rámci filmového seminára 4 živly v Banskej Štiavnici. Diela budú počas roku 2017 vystavené vo vybraných galériách na Slovensku. Scarpe Kobe 11 Na Slovensku organizuje súťaž Iné vízie časopis KINEČKO spolu s partnerom PAF – Přehlídka filmové animace a současného umění a filmový seminár 4 Živly.

  • nike free run 5 0 grigio uomo
  • Eva K Prečítajte si kurátorskú explikáciu Martina Kanňucha k Iným víziám 2016 >>> Vytvoriť priestor pre pravidelnú prezentáciu aktuálnej produkcie pohyblivých obrazov sa na Slovensku zatiaľ nedarí. Javier Baez Jersey O jej prieskum a zhodnotenie diel v súťaži sa pokúsil prvý a posledný ročník Medzinárodného festivalu experimentálnych filmov a digitálneho umenia v Bratislave, ktorý sa uskutočnil v roku 2012. Florida Gators Napriek nedostatku podpory (preferencie) tohto typu tvorby i zvedavého diváctva, rôzne kontinuity tvorby sú nádejné – minimálne troch autorov v tomto výbere (Cséfalvay, Nadzam, Mazúr) si pamätám už z bratislavského festivalu. Canotta Chicago Bulls Skepsu, nielen u mňa, tak pravidelne strieda zvedavosť a náhodné povzbudivé objavy. Prvá súťažná zostava „slovenských“ iných vízií predstavuje nástup skromnejší, možno prezieravejší („menej je viac“). V prvom pláne by mohol výsledný výber piatich prác fungovať ako úvodný call for moving image najmä pre nových/budúcich autorov – mnohí slovenskí autori študovali, študujú alebo pôsobia v Čechách, nacionálne rozlišovanie sa tým problematizuje, no identifikovanie slovenskej linky môže slúžiť predovšetkým na priame povzbudenie rôznych tvorivých centier v Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici či Košiciach. Pri komponovaní tohto pásma som sa aj v tejto súvislosti zameriaval na rôznorodosť použitých žánrových a formálnych postupov – od lekcie ako „subjektívneho prednáškového formátu“, cez found footage koláž po sci-fi video operu. Súbor tvoria práce, ktoré charakterizuje napríklad poetickosť a meditatívnosť výpovede, návrat k fotogénii, rytmické prelínanie obrazu/verša, hľadanie obrazopísma, prípadne inscenovanosť a dôraz na silu príbehov. Vyzdvihnem tu aj jednotlivé pozitívne autorské „zaťaženia vzdelaním“, inšpirácie diel v rozpätí od lyrozofa Jeana Epsteina, cez filozofa Gillesa Lipovetskeho, po tvorbu nášho ufonauta a Atlanťana Júliusa Kollera. Canotte Los Angeles Clippers Spolu s tým sa mi vyjavovala aj uhrančivosť subjektivity v jednotlivých „vizionárskych“ reprezentáciách krajín ľudskej tváre, mysle, pamäti, (ne)vedomia. Intenzitu vnútorného prežívania (druhej identity), drive (seba)poznania tu odkrýva imaginovanie osobnej Atlantis, inde putovanie na „poslednú“ planétu. Akú môže mať človek oporu vo svojom zmyslovom vnímaní, neustále meniacom sa presvedčení, o tom, čo skutočne dosiahol, nahliadol, poznal? Zvedavosť je nakoniec našou Achillovou pätou. bestellen nike air max 2016 Miesto večného poznania získava nové označenie: peklo.

    Komentáre sú uzavreté.